Комплексне музичне заняття для дітей раннього віку

Зима іде – сніжок несе



Мета: розвивати у дітей увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, музичний слух, вміння ритмічно рухатися під музику;
            виховувати в дітей естетичний смак, любов до музики та довкілля.
Завдання: закріпити з дітьми вміння розрізняти звучання музичних інструментів – маракаса, бубна, дзвіночка;
                  закріпити в дітей вміння розрізняти музичні регістри – низький та високий;
                  заохотити дітей до чистоти інтонування під час співу;
                 удосконалити в дітей музично-ритмічні й танцювальні рухи – рух дрібним легким кроком по колу, кружляння і стрибання в такт музики;
                 закріпити в дітей техніку малювання вказівним пальцем.

Хід заняття:
Звучить марш. Діти заходять до групи і стають півколом.
Музичний керівник: Доброго ранку діти. Я дуже рада вас бачити! Який у Вас сьогодні настрій? Усміхнемося одне одному і привітаймося.

Музичний керівник із дітьми виконують вітальну по співку «Доброго ранку».
Музичний керівник: Діти, сьогодні вранці я у вікні побачила , як крихітні сніжиночки граційно кружляли у своєму таночку. А ви вже бачили перші сніжинки? Розкажіть, які вони? Уявляєте, одна з тих чарівних сніжинок залетіла до нас.
Музичний керівник показує дітям паперову сніжинку, притуляє її до вуха і вдає, що слухає.
         Музичний керівник: Щойно мені сніжинка прошепотіла на вушко, що хоче з усіма вами познайомитися. Пропоную кожному з вас по черзі назвати своє ім’я.
Діти по черзі називають свої імена.
Музичний керівник:А тепер сніжинка запрошує до танцю. І щоб вам було танцювати весело і цікаво, за мить «сніжинка» перетворить усіх вас на маленьких зайчиків.
Музичний керівник по черзі торкається дітей паперовою сніжинкою і перетворює їх на зайчиків. Після цього пропонує дітям виконати вправу        «Зайчики».
Вправа « Зайчики»
На вибір музичного керівника звучить інструментальна п’єса бадьорого, рухливого характеру. У процесі виконання п’єси музичний керівник пропонує дітям у рухах продемонструвати, які в зайчика лапки, вушка, хвостик, а також пострибати як зайчики спочатку на місці, а потім – з поворотами навколо себе.
Музичний керівник: Я бачу, що всі зайчики дуже вправні та рухливі. А якщо раптом з’явиться лисичка, покажіть-но, що робитимуть зайчики?
Діти присідають і закривають долонями очі.
Музичний керівник: наші зайчики молодці, знають, як сховатися від лисички. І щоб вона їх не схопила, сніжинка вирішила перетворити зайчиків знову на хлопчиків і дівчаток. А ще вона прошепотіла, що приготувала вам маленький сюрприз.
Чути стукіт у двері.
Музичний керівник: О…Здається, хтось до нас прийшов у гості.
Музичний керівник бере за дверима іграшкового зайчика і зачитує дітям загадку.
Музичний керівник: Довгі вушка, куций хвіст,
                                       Невеличкий сам на зріст.
                                       Влітку ношу шубу сіру,
                                        Проте взимку білу-білу.
                                        Діти, хто це?   … ( зайчик)

Музичний керівник: Молодці, правильно вгадали! А тепер усі зручно сядьмо на килимок, привітаймося із зайчиком і подивімося, що він нам приніс.
Музичний керівник показує дітям мішечок.
Музичний керівник: Цей мішечок геть не звичний – він насправді є музичний. Як ви гадаєте, діти що в мішечку? Що тут є спробуємо вгадати на слух. Для цього ми пограємо з вами у гру « Вгадай, що це звучить?»
 Музично-дидактична гра « Вгадай, що це звучить?»
Діти сидять на килимку, музичний керівник – за столиком, на якому розміщена невеличка ширма. За ширмою сховані музичні інструменти – бубон, маракас, і дзвіночок. Музичний керівник по черзі грає дітям на музичних інструментах так, щоб вони їх не бачили, а діти вгадують їх за звучанням і називають їх.
Музичний керівник: Діти наш зайчик дуже полюбляє танцювати. Заграємо зайчику , аби він трішки потанцював?
Музичний керівник бере корзину з брязкальцями і роздає їх дітям.
Музичний керівник: Діти, коли музика звучатиме в низькому регістрі – ви гратимете брязкальцями, стукаючи ними по долоні на рівні пояса. А коли музика звучатиме у високому регістрі – підніматимете брязкальця догори і гратимете ними високо над головою.
Музичний керівник виконує інструментальну обробку української народної пісні « Ой лопнув обруч», діти грають брязкальцями, зайчик, якого тримає в руках вихователь, «танцює».
Музичний керівник: Ви всі були дуже уважними і чудово грали. А тепер покладемо брязкальця в корзину. Подякуємо зайчику, що прийшов до нас у гості, приніс такі чарівні інструменти і потанцював для нас. Гадаю, Зайчику за це слід зробити подарунок – заспівати пісеньку. Діти, яку пісеньку ви хотіли б подарувати зайчику?. Постарайтеся заспівати пісеньку чистенько, щоб зайчик отримав від вашого співу задоволення.
Діти виконують пісню « Зайченятко» 
Музичний керівник: Зайчику дуже сподобалась ваша пісенька , і те, як ви її виконували. Та йому вже час поспішати у лісок. Скажемо зайчику, щоб приходив до нас іще, і попрощаємося з ним.
Діти прощаються із зайчиком.
Музичний керівник: Діти, щось наша сніжинка засумувала. Знаєте, що вона хоче? Сніжинка бажає аби ви намалювали для неї сніжок, який сипле за нашим вікном. Та спочатку скажіть, який він? Перш ніж почати малювання, пропоную вам пограти в гру « Білесенькі сніжиночки».
Гра « Білесенькі сніжиночки»
Музичний керівник пропонує дітям уявити, що вони маленькі сніжиночки, які танцюють. Діти створюють під музику невеличкий імпровізаційний танок сніжинок і передають в рухах їхню легкість та граційність – легким бігом рухаються по колу, кружляють, присідають, плавно піднімають руки вгору, вниз тощо.
Музичний керівник: Ви кружляли як справжнісінькі сніжинки! Це було чудово. А тепер можна перепочити і створити для нашої сніжинки колективну картину « Зима» Ви готові перетворитися на чарівних художників?
 Під музику діти підходять до столика, на якому лежить великий малюнок зимового лісу. Діти стають навколо столика і, занурюючи вказівні пальчики в білу фарбу, ставлять ними на малюнку крапочки « снігу», заповнюючи всю його площину.
Музичний керівник: Діти, ви  так чудово всі грали, співали, танцювали й малювали, що наша сніжинка не хоче з вами розлучатися. Пропоную її запросити ще до нас в гості. А чудовою картиною засніженого зимового лісу, яку ви колективно створили, ми прикрасимо групу. Наше заняття закінчилося До нових зустрічей!


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Семінар - практикум "Граємо з дітьми залюбки"

Конспект музичного заняття-розваги для дітей раннього віку